De dirigent

Dirigent Dinant Struik is vanaf 2011 dirigent van ons koor en inspireert de koorleden tijdens de repetitie’s

Dinant Struik
Dirigent van het Christelijk Ouddorps Mannenkoor sinds 2011

Jan Luteijn
Reserve dirigent

Dirigent van het Christelijk Ouddorps Mannenkoor is Dinant Struik die sinds 2011 verantwoordelijk is voor de muzikale leiding. Zijn aanstekelijk enthousiasme, gekoppeld aan ruim 40 jaar ervaring als dirigent van diverse (grote) mannenkoren, hebben ook in Ouddorp geleid tot een flinke groei van het koor. Begonnen met minder dan 30 leden staan er nu zo’n 50 mannen op de ledenlijst van het Ouddors Mannenkoor.

Dinant, ondernemer in hart en nieren, is als amateur en hobbyist begonnen als organist en koordirigent en was achtereenvolgens dirigent van het Gemengd Koor Soli Deo Gloria in Dirksland, het Dirkslands Mannenkoor, het Ridderkerks Mannenkoor, het Duivelands Mannenkoor, het Korendijks Mannenkoor en nu dus het Christelijk Ouddorps Mannenkoor. Ook was hij verantwoordelijk voor de oprichting van het Delta Mannen Ensemble in 2010 waarvan hij nu ook nog de dirigent is.

Als kerkorganist was hij lange tijd verbonden aan de Gereformeerde Gemeente te Dirksland en vervult deze functie nu in de Gereformeerde Gemeente van zijn woonplaats Ouddorp.

Jan Luteijn is in 1967 geboren in het Zeeuwse Oostdijk. Vanaf 2024 is hij aan ons koor verbonden als reserve dirigent.

Orgel is zijn grote hobby. Les kreeg hij van o.a. Michel de Wit, Lenard Verkammen en Jan Wisse. Vele jaren was hij verbonden als organist aan de Ger. Gem te Waarde. Nu bespeelt hij regelmatig het Kaat en Tijhuis orgel in Krabbendijke.

Als dirigent was hij betrokken bij verschillende kinderkoren en mannenkoor Jeduthun te Krabbendijke. Momenteel is hij dirigent van het mannenkoor DEV te Sint Annaland, fluitensamble Chasifja en het gelegenheiskoor uit Krabbendijke.

Christelijk Ouddorps Mannenkoor | Secretariaat: J. Blaak Dorpsweg 44 3253 AH Ouddorp