Graag willen we jullie vanuit het bestuur bijpraten over de verdere voortgang van de activiteiten van ons koor nu ook deze activiteiten getroffen worden door de noodzakelijke maatregelen die de overheid treft i.v.m. het Covid-19 virus.

Memento Mori
Allereerst ontvingen we bericht van het overlijden van onze oud-dirigent Ab Vroegindeweij. Na een kort ziekbed is hij overleden. Op 14 oktober 2019 begeleidde hij ons als inval organist voor het laatst op het orgel. Met name de leden die vanaf 2005 op het koor zaten hebben herinneringen aan hem. Hij was de eerste dirigent vanaf de oprichting in 2005 en begeleidde het koor tot in 2010. Ook in dit sterven zien we dat we altijd bereid moeten zijn. Dat ook deze roepstem ons mag leiden tot de Schepper van hemel en aarde.
Verdriet kwam ook in de familie Ceelen, waar een vrouw, moeder en oma de tijd met de eeuwigheid moest verwisselen. We mochten een rijk getuigenis horen, maar het gemis zal voor de achterblijvende zeker gevoeld worden. We wensen koorlid Ruud, de zegen van de Heere toe.

Blijdschap
Het gezin van Rinus en Herriëtte is weer verrijkt met een dochter: Marilyn. Van harte gefeliciteerd en Gods zegen toegewenst.

Uitvoeringen
De overheid heeft t/m 1 september alle evenementen verboden. Dat betekent dat alle zanguitvoeringen die gepland stonden tot die tijd helaas ook geen doorgang kunnen vinden. We zijn inmiddels met het bestuur van het Shaare Zedek koor in overleg om te bezien of zij in D.V. 2021 op de zomerzangavond aanwezig kunnen zijn.

CD-opname/Project
Nu we nog niet helemaal kunnen overzien wanneer we weer kunnen starten als koor, is de opname van de CD ‘on-hold’ gezet. In een eerstvolgende bestuursvergadering zullen we e.e.a. bespreken en bezien op welke termijn we invulling willen geven aan dit voornemen.

Agenda
We hopen dat we in september weer als koor kunnen starten en ons kunnen voorbereiden op de Kerst-uitvoeringen.
Verder bezien we op welke manier we onze ‘verplichte’ jaarvergadering kunnen houden en in welke vorm. Duidelijk is dat dit, als het mogelijk is, pas in het najaar zal plaatsvinden, mogelijk gecombineerd met een repetitieavond. Vooruitlopend op een beslissing van de algemene ledenvergadering, stelt het bestuur voor om, nu er geen repetities meer gehouden worden en derhalve geen kosten worden gemaakt, de contributie voor de tweede helft van het jaar niet te innen. Binnenkort zullen we ook een concept agenda voor de repetities publiceren voor het tweede deel van het jaar. Alles onder de conditie van de apostel Jacobus.

Natuurlijk kan elk individueel koorlid zijn partij blijven oefenen met de bestanden die onze dirigent eerder stuurde. Ik spreek de wens uit dat we als bestuur en leden, organisten en dirigent gespaard mogen blijven, zodat we in de toekomst we de activiteiten van ons koor mogen voortzetten, tot eer en lof van Zijn grote Naam. Ik sluit af met de tekst die we de laatste tijd regelmatig gezongen hebben en waar onze afhankelijkheid zo naar voren komt:

Vat mijne hand, ik ben zo zwak en hulp’loos.
Zonder Uw hulpe durf ‘k alleen niet gaan.
Vat mijne hand, en dan, o dierb’re Heiland,
kan in Uw kracht ik elke storm weestaan!

Vat mijne hand, en trek mij nader tot U.
Dicht aan Uw hart is ’t veilig voor Uw kind;
Vat mijne hand, opdat ik niet verdwale,
steun mij, o Heiland, die mijn ziel bemint!

Vat mijne hand, de weg ligt donker voor mij,
zo niet Uw aanschijn mij is toegewend;
Licht wordt mijn pad, gaat Gij slecht met mij mede,
Gij, die alleen mijn zorg en moeiten kent!

Namens het bestuur van het Christelijk Ouddorps Mannenkoor

Peter Grinwis