Op zaterdag 29 juni was er weer een volle schuur bij Kwekerij Klepper voor de Zomerzangavond van het Christelijk Ouddorps Mannenkoor onder leiding van dirigent Dinant Struik en organist Stephan Folmer. Ruim 400 mensen genoten van de koren en musici. Deze avond was uitgenodigd het Jong dameskoor ‘Jedaja’ uit Nieuwekerk onder leiding van Kees Deurloo, met als organist zoon Jonathan. Achter de piano zat Cornelis den Ouden en de dwarsluit werd bespeelt door Cora Hout.

De traditionele avond had deze week in de plaatselijke pers (Eilanden Nieuws) al de nodige aandacht gekregen, waar voorzitter Peter Grinwis e.e.a. vertelde over het ontstaan en de organisatie van deze avond. Het resulteerde weer in een groot publiek.

Zending
Deze avond werd er een collecte gehouden ten bate van de Zending van de Hersteld Hervormde Kerk, werkzaam in o.a. Malawi en Suriname. De opbrengst was ruim 1200 euro, wat geheel ten goede kwam aan het goede doel. Oudeling L. Klepper sprak deze avond de meditatie uit. De avond werd bekostigd door de trouwe sponsoren van het Christelijk Ouddorps Mannenkoor. In zijn dankwoord gaf de voorzitter aan dat bij het begrip ‘zending’ al snel wordt gedacht aan menselijke inspanningen. ‘Het is echter belangrijk dat we bedenken dat het God Zelf is die het initiatief tot zending heeft genomen. De Bijbel laat dat duidelijk zien: In Mattheus lezen we: ‘Gaat dan henen, onderwijst al den volken, dezelve dopende in de Naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles wat Ik u geboden heb’. Zo mogen er helpende handen zijn en sprekende monden tot hen die soms nog nooit van Gods genade gehoord hebben. Uw gave mag daarin een bijdrage zijn, tot zegen van anderen’.

Oproep
Natuurlijk ontbrak de oproep niet om zich vooral aan te melden bij een koor. Het Christelijk Ouddorps Mannenkoor start op DV maandag 2 september de repetities in de Aula van de Christelijke basisschool. Verder wees hij op de bijzondere zangavonden in Putten en Merksem, waar het Ouddorpse koor haar medewerking aan wil verlenen door in een groot samengesteld gelegenheidskoor te zingen.

Aan het eind van de avond werd de familie Klepper, zowel senior als junior,  bedankt voor hun gastvrijheid.